Pasen, Lente onbijt, Ramadan, Happy Holi, schooltuinen, studiedag, belangrijke data

PASEN

Beste ouders en verzorgers,

De winter laat nog een paar winterse sporen na, maar de lente is nu toch echt in zicht. De eerste bloemen en bloesem staan voorzichtig in bloei en straks kruipen de kuikens uit hun ei en huppelen de lammetjes weer vrolijk door de wei.

Kortom... Pasen staat voor de deur!

LENTE ONTBIJT

In samenwerking met de Oudervereniging zijn wij bezig met de voorbereidingen voor het Lente ontbijt op vrijdag 12 april. De kinderen ontbijten deze dag niet thuis, maar doen dit in de klas.

De groepen 5 t/m 8  maken een Lente ontbijt voor een ander.

Net zoals het Paasontbijt krijgen de kinderen een wensenlijstje mee naar huis.

Ieder jaar wordt er vanaf groep 6 een doos versierd met daarin het zelfgemaakte ontbijt. Dit jaar doen wij dat anders. De groepen 5 gaan nu ook zelfgemaakte ontbijt maken. De kinderen krijgen naast hun wensenlijst een papieren tas mee naar huis. Ze maken iets moois van deze tas voor de ander, waar ze zelf trots op zullen zijn!

Het is de bedoeling dat de kinderen het papieren tasje (gevuld met het ontbijt) meenemen naar school op vrijdag 12 april.

Omdat wij ons inzetten voor duurzaamheid, wil je je kind zelf een bord, beker en bestek voorzien van naam meegeven voor het ontbijt? Dit mag worden meegegeven vanaf donderdag 11 april.

Wanneer het wensenlijstje en tasjes mee worden gegeven, zal binnenkort in Parro worden vermeld door de leerkrachten.

RAMADAN

De Ramadan is al een paar weken begonnen en de Vastenperiode is net over de helft. Ook bij ons op de Lidwina  zijn er leerlingen die er dit jaar aan deelnemen. In 2024 is de Ramadan gestart op 11 maart en loopt deze door tot 9 april, hoewel de exacte einddatum afhankelijk is van de stand van de maan zal naar verwachting het Suikerfeest woensdag 10 april starten. Wij wensen iedereen die aan de Ramadan deel neemt een fijne “Eid Al-Fitr”.

HAPPY HOLI

Om in de kleurrijke en vrolijke sferen te blijven rondom Pasen/lente hebben de groepen 7 een feestelijke en geslaagde viering van het Happy Holi-feest gevierd.

SCHOOLTUINEN

Ieder jaar krijgen de kinderen van groep 6 les op de schooltuinen.

Eind januari zijn de binnenlessen gestart, waarbij de leerlingen worden voorbereid op het werken in de tuin. Ook hebben ze een mooie schooltuintas gekregen.

Inmiddels zijn de buitenlessen begonnen, het echte werken op de tuin! De kinderen hebben hun eigen stukje grond toegewezen gekregen en daarop is een zelfgemaakt naambord gezet.

Het leukste is natuurlijk als er kan worden geoogst en de schooltuintas gaat dan gevuld worden met mooie bloemen en lekkere groentes. Als de aardappelen en courgettes geoogst zijn, is de tas wel erg zwaar om naar school te dragen!

schooltuinen2

schooltuinen

WERKZAAMHEDEN

Op het Linnaeushof zijn de werkzaamheden bijna opgelost.

Wij adviseren kinderen en ouders nog steeds om zoveel mogelijk met de fiets en of lopend te komen naar school en herinneren jullie allemaal om alert te blijven op de veiligheid van de kinderen.

STUDIEDAG

Dinsdag 2 April hebben wij een studiedag en zijn dus alle leerlingen vrij.

Dat betekent dat ze vanaf morgen een lekker lang weekend hebben!

Via link kom je direct bij de meest recente jaarkalender, waarop alle belangrijke data staan voor dit schooljaar.

Met vriendelijke groet en fijne Paasdagen, mede namens het team,

P.S. Als je vragen hebt, dan kun je altijd even een afspraak met ons maken. Wij maken graag tijd voor je.