De groepen 6 maken poppenkastpoppen

De groepen 6 maken van klei, kralen en lappen deze fantastische poppenkastpoppen met karakter

Geïnspireerd door de poppenkastpoppen van Paul Klee. De poppen zijn wonderlijk, sprookjesachtig griezelig en tijdloos.

Voor de klas staat een grote poppenkast waarin de kinderen hun poppenspel aan elkaar gaan presenteren.

In een tweede les krijgen de kinderen in tweetallen een vraag waarop ze samen een dialoog improviseren: ‘Wat doe jij als je je verveelt?’ ‘Wat fantaseer je als je niet kunt slapen?’ ‘Wat zou jij beleven als je in het bos woonde?’. Op een werkblad tekenen de kinderen hun pop na en schrijven daaronder hun gesprek op. Ze oefenen met bijzondere stemmetjes die de karakters van de poppen versterken.