Kerst, Voorleeswedstrijd, Kinderkleding cirkel, bijles, Speelgoed ruilmarkt, Paarse Vrijdag

Wat was het afgelopen dinsdag een gezellig Sinterklaasfeest op onze school!
Alle kinderen stonden Sinterklaas in een erehaag op te wachten. het was koud maar gelukkig was het droog weer. De stoel van de Sint stond op het podium klaar en het feest kon beginnen.
Aan de Sinterklaastijd is nu een einde gekomen en kerst staat voor de deur met alle leuke en gezellige voorbereidingen.

In deze nieuwsbrief lees meer over kerst, de Voorleeswedstrijd, Kinderkleding cirkel, bijles, Speelgoed ruilmarkt, en Paarse Vrijdag.
Tijd voor een update.

KERST

Wij nemen jullie alvast mee in het programma met alle belangrijke data en informatie.

Maandag 11 december
- Voorgerecht, hoofdgerecht of nagerecht? Wat voor lekkers gaat het worden?
Vanaf maandag mag je dit invullen. De lijst hangt in de klas op de deur.

- Voedselbank
Vorig jaar was het een groot succes dus willen wij graag weer de voedselbank steunen door kratten te vullen.
De kratten staan vanaf 11 december in de klas.

Vrijdag 15 december
Deze dag mag je zonder enige schaamte je foutste kersttrui aan kan trekken. Het is namelijk Foute kersttruiendag in Nederland.  Dus heb je een trui in de kast liggen, twijfel dan niet en trek hem aan! Heb je niets in de kast? Geen probleem (en kun je een andere trui misschien leuk versieren met een kerstbal ofzo?) of kom je gewoon lekker in je eigen kleren. Het kan allemaal, niets moet en alles mag!

Dinsdag 19 december
- Kinderen brengen deze ochtend een bordje, beker en bestek mee in een tasje naar de klas. Graag voorzien van naam.
- Laatste inleverdag voor de voedselbank

Woensdag 20 december
- Kerstviering in de Hofkerk
Onderbouw (groep 1 t/m 4): 08.45-9.15 uur. De deur is open vanaf 08.30 uur. Wilt u uw kind zelf brengen naar de kerk (de leerkrachten zijn hier al aanwezig. Graag de fiets van uw kind alvast op school zetten en niet  meenemen ivm het teruglopen.
Bovenbouw (groep 5 t/m 8): 10.15-11.15 uur. De deur is open vanaf 10.00 uur.

Ouders zijn van harte welkom (willen jullie wel achterin de kerk plaatsnemen).

- Kerstdiner Hoeve
Inloop: 17.00 uur
Diner: 17.15-18.30 uur

- Kerstdiner Hof
Inloop: 17.15 uur
Diner: 17.30-18.45 uur

Vergeet niet een opscheplepel, (brood)mes mee te nemen als je gerecht dat nodig heeft. Graag ook met je naam erop.

Kerstborrel
Wanneer de kinderen genieten van een heerlijke kerstdiner, zijn jullie van harte welkom op ‘de kerstborrel voor grote mensen’, die weer door onze Oudervereniging wordt georganiseerd. Erg fijn voor iedereen!
Deze kerstborrel zal tot 18.30 uur duren bij de Hoeve en tot 18.45 uur bij het Hof.

NATIONALE VOORLEESWEDSTRIJD

Woensdag (22-11) hebben we de schoolvoorronde voor de Nationale Voorleeswedstrijd gehouden. Dit is een jaarlijks terugkerende wedstrijd voor de leerlingen van de groepen 7 & 8.
Dit jaar deden Floor Valkhof, Marta Bellaart, Luz Advokaat en Mette Niemantsverdriet mee. Er werd door alle leerlingen goed en spannend voorgelezen uit Kruistocht in Spijkerbroek, Ravelijn, Harry Potter en Ravi en de laatste Magie.
De winnaar is geworden Mette Niemantsverdriet, die niet alleen heel mooi voorlas maar iedereen op het puntje van zijn stoel kreeg met een echte cliffhanger!
Gefeliciteerd, Mette! Op naar de volgende voorronde in februari.

voorleeswedstrijd

KINDERKLEDING CIRKEL

Benieuwd? Meer info vind je in dit artikel.

BIJLES

Soms vragen bijlesbureaus aan leerkrachten om informatie te geven over een kind, of over hoe wij lesgeven of om toetsresultaten. Wij geven geen informatie aan bijlesbureaus, dit omdat wij geen voorstander zijn van bijles. Wij zien bijles als aanvullend onderwijs oftewel 'schaduwonderwijs', dat gericht is op verbeteren van schoolprestaties. Wij vinden dat kinderen genoeg uren per week onderwijs ontvangen bij ons op school.

Het kan zijn dat er ondersteuning thuis nodig is bijv. bij dyslexie, dan informeert de leerkracht jullie en ontvangt je kind een programma vanuit school, om thuis extra mee te oefenen.  Bedankt voor jullie begrip.

PAARSE VRIJDAG

Vandaag vierden we de dag dat iedereen zichzelf mag zijn, en dat niemand buitengesloten of gepest mag worden om wie die is. Veel kinderen en leerkrachten waren in het paars gekleed. Het was een vrolijke boel, want jezelf zijn is een feestje! Op locatie het Hof hebben we dag afgesloten met het Paarse Vrijdag lied en de onthulling van een nieuwe bank voor op het plein (gemaakt door leerlingen). Hoe leuk is dat! Een ouder heeft er zelfs voor gezorgd dat het nieuwe schuurtje op het plein in de regenboogkleuren is geverfd. Super!

bank1

thumbnail IMG 5320

Paarse vrijdag 1

Paarse vrijdag 2

EERSTE SPEELGOED RUILMARKT EEN SUCCES

“Wow, walkie talkies,” met open mond wijst het meisje naar de twee brandweerrode portofoons. “Dit is echt een gaaf schoencadeau voor mijn broertje!”

Tevreden kijken we terug op de eerste speelgoed ruilmarkt. Op vele fronten een groot succes vanwege:
+ steun vanuit school
+ enthousiasme van ouders en hulpouders
+ veel en goede kwaliteit speelgoed; puzzels, boeken, kaart- en bordspellen
+ ruime keuze voor kleuters, en ook voor de oudere jeugd
+ voor een eerste keer was er een mooie aanloop

De overgebleven knuffels zijn naar Stichting Babyspullen gebracht. En de dag na onze markt konden 400 Oekraïense gezinnen uit het overgebleven speelgoed kiezen welk materiaal ze zelf kunnen gebruiken.

En zoals het gaat op school, hebben we een aantal waardevolle lessen geleerd over wat beter kan. Die geleerde lessen passen we graag volgend jaar toe, want dit smaakt naar meer.

Dus houd er alvast rekening mee, najaar 2024 komt editie twee!

Via link komt je direct bij de meest recente jaarkalender, waarop alle belangrijke data staan voor het komend schooljaar

Baukje Teertstra & Sebastiaan van Huet

P.S. Als je vragen hebt, dan kun je altijd even een afspraak met ons maken. Wij maken graag tijd voor je.