Sint, Voorleeswedstrijd, Paarse Vrijdag, verbouwing

VOL VERWACHTING KLOPT ONS HART

Het is eindelijk weer zover, na een jaar wachten op de Sint en zijn Pieten komt hij vrijdag 2 december naar onze school.
De kinderen zijn er vol van (en wij ook).

De kinderen van de groepen 5 t/m 8 hebben een surprise voor elkaar gemaakt, zij vieren het met hun eigen klas en in de onderbouw zal Sinterklaas de kinderen met een bezoek in de klas vereren.

Sinterklaas zal om 8.45 uur op de speelplaats op het Hof ontvangen worden door alle kinderen van het Hof. Zorg dus dat uw kind op tijd in de klas is. De kinderen gaan eerst naar de klas en gaan dan met de leerkracht naar het schoolplein. Ouders kunnen hier niet bij aanwezig zijn en wij willen ouders van de groepen 1-2 EFG, t/m 8 dan ook vragen om hun kind tot de voordeur te brengen en niet de klas in te gaan (zoals normaal op vrijdag kan).

Sinterklaas bezoekt aansluitend de groepen 1-2 en vertrekt daarna naar de Hoeve om daar door de kinderen te worden ingehaald.

We hopen op een mooie dag voor alle kinderen.
De Sint commissie

NIEUWE IB-ER

Per 1 december is Monique Out gestart als IB-er voor de groepen 1 t/m 4. Monique werkt op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag.

VOORLEESWEDSTRIJD

Woensdagmiddag 9 november kwamen de beste voorlezers van de groepen 7 en 8 speciaal terug naar school om mee te doen aan de voorleeswedstrijd. Charlotte Helms (8c), Mijne Huijbers (8b), Aisa Zwikker (8a), Nadine Kales (7b) en Joshua Fleur (7a) streden om de titel Beste voorlezer van de Lidwina. Ze hadden alle vijf een spannend fragment gekozen uit hun favoriete boek en lazen voor alsof de koningin in de zaal zat. De jury had het lastig om een winnaar aan te wijzen. Na rijp beraad werd de oorkonde uitgereikt aan Aisa Zwikker: zij gaat door naar de volgende voorleesronde in Amsterdam. Gefeliciteerd Aisa en veel succes!

Dank aan alle collega's die kinderen leren lezen en (ze) voorlezen!

Corine Snel
Leerkracht groep 3a

Voorleeswedstrijd 4

PAARSE VRIJDAG

Vrijdag 9 december is het Paarse Vrijdag. Wij vieren die dag dat iedereen zichzelf mag zijn, en dat niemand buitengesloten of gepest mag worden om wie die is. Dit doen we door vrijdag allemaal paars te dragen naar school. Het lijkt ons leuk als ieder kind ook in iets paars verschijnt. We gaan er een vrolijke boel van maken, want jezelf zijn is een feestje!
Meer informatie volgt via de leerkracht.

Paarse vrijdag

VERBOUWING, HOF

Alles verloopt gelukkig nog steeds volgens planning en kunnen al mededelen dat wij (administratie/directie en de groepen 6) op 22 december al beginnen met verhuizen naar de vernieuwde begane grond en twee lokalen in het gebouw aan de andere kant van het plein. De desbetreffende groepen zullen apart geïnformeerd worden.

verbouwing dec 22

Via link komt u direct bij de meest recente jaarkalender, waarop alle belangrijke data staan voor het komend schooljaar

Baukje Teertstra & Sebastiaan van Huet

P.S. Als u vragen heeft, dan kunt u altijd even een afspraak met ons maken. Wij maken graag tijd voor u.

Nog een leuke laatste afsluiter

Niet alles gaat zoals het hoort,

dat komt omdat jullie zo goed opletten in de klas en iemand je dan af en toe stoort.

Is de verbouwing al achter de rug?

Kunnen wij al binnen gymmen?

Kunnen de verbouwers wat dimmen?

De Pieten hebben ons dit jaar weer goed in de gaten gehouden,

En ze konden echt niet geloven wat zij toen aanschouwden.

Lidwinaschool die zo warm en fijn is,

Dat is niet mis

Gelukkig is het einde al in zicht, net zoals dit mini gedicht.

Meer gedichten te gaan,

Ja,… Sint en Piet zijn, is een hele drukke baan