Voorkeursformulier, overblijfkrachten gezocht, fietsen stallen, Week van de Lentekriebels

Beste ouders en verzorgers,

De voorjaarsvakantie is vandaag gestart en hoewel de tempraturen ook al voorjaarsachtig zijn, zal menigeen nog de sneeuw gaan opzoeken. Letterlijk opzoeken, want alleen in de hoger gelegen delen zal nog sneeuw liggen om heerlijk te skiën. De klimaatverandering laat zich steeds sterker gelden. Voor anderen zal de week een heerlijke onderbreking zijn van de achterliggende drukke periode. We verlengen de vakantie dan ook voor de kinderen, op 26 februari heeft het team nog een studiedag en zijn de kinderen vrij!

VOORKEURSFORMULIER NIEUWE KLEUTERS

Als een kind vier jaar is, kan het naar de basisschool. Op vrijwel alle Amsterdamse basisscholen gaat het registreren en het toedelen van de plaatsen op dezelfde wijze.

Kinderen met een broertje of zusje op de Lidwina krijgen voorrang op andere kinderen. Het komt wel eens voor dat ouders ervan uitgaan dat hun jongste kroost automatisch wordt geplaatst. Helaas gaat dat niet zo.

Over ruim een maand (7 maart a.s.) sluit de aanmelding voor de kinderen van de periode september-december 2020 geboren.

Vergeet niet het formulier in te leveren bij de school!

OVERBLIJFKRACHTEN

Beste ouders,

KCWA is met spoed op zoek naar TSO medewerkers. Lijkt het je leuk om het team te komen versterken? Stuur dan een mail naar Marileen Maat .
Wij hebben een aanal aantrekkelijke voordelen voor jullie op een rijtje gezet.

• Vergoeding is nu ruim €10 per keer (het ligt aan hoeveel keer per week je komt). Voornemers is om dit bedrag bedrag nog verder te verhogen
  • Op de dagen dat een ouder TSO-vrijwilliger is, kan hun kind gratis TSO afnemen. Ze krijgen dan ook nog de vrijwilligersvergoeding
  • Als een vrijwilliger een nieuwe vrijwilliger aanbrengt, dan krijgt de eerste vrijwilliger een cadeaubon van €50,- na 3 maanden van actieve participatie van de nieuwe vrijwilliger.

FIETSEN STALLEN

Superfijn dat er zoveel kinderen op de fiets naar school komen! We willen graag dat de kinderen van de groepen 5 t/m 7 hun fiets achter neerzetten en de groepen 1&2 + 8 kunnen hun fiets voor de school in de vakken zetten.We delen de vakken ook met de onze buren, De Amsterdamse Mavo, en deze leerlingen zetten hun fiets zoveel mogelijk voor hun school en dan zorgen wij ervoor dat de kinderen van de Lidwina zoveel mogelijk hun fiets voor of achter de school zetten. Volgens mij moet het zo lukken en hebben we voor alle fietsen een plekje! Wil je je kind hierbij helpen?

WERKZAAMHEDEN LINNAEUSHOF

Op het Linnaeushof worden er werkzaamheden verricht en dat kan wat vertraging veroorzaken of andere onprettige situaties.

Wij adviseren kinderen en ouders zoveel mogelijk met de fiets en of lopend te komen naar school.
Ouders die hun kinderen met de auto brengen verzoeken wij om niet stil te staan voor de school (er geldt een stopverbod). Wij herrinneren jullie allemaal eraan om extra alert te zijn op de veiligheid van de kinderen.

WEEK VAN DE LENTEKRIEBELS

Van 4 t/m 8 maart is het weer tijd voor de week van de lentekriebels. Dit jaar is het thema ‘weerbaar online’. In de week wordt er in alle leerjaren een gepast programma aangeboden waarbij leerkrachten, leerlingen, ouders en verzorgers samenwerken om de (online) kwetsbaarheid van kinderen bespreekbaar te maken.

Kinderen maken op steeds jongere leeftijd kennis met online platformen via het gebruik van multimedia-devices. Dit gebeurt zowel op school als thuis, soms in het zicht maar meestal buiten het zicht van een meekijkende volwassene. Uit onderzoek blijkt dat veel ouders onvoldoende zicht hebben op de online-activiteiten van hun kinderen. Veel, op het eerste oog onschuldige, activiteiten kunnen leiden tot psychische problemen, nachtmerries en paniekstoornissen bij jonge kinderen omdat zij onvoldoende worden beschermd tegen de risico’s van online gamen, social-media en groeps-apps.

Het doel van de week is inzichtelijk te hebben waar onze leerlingen online mee te maken krijgen, het bespreekbaar maken van ongewenst (online) gedrag en welke platformen er vooral worden gebruikt.

Tijdens de themaweek worden ook de ouders en verzorgers betrokken bij de activiteiten. De vragen die de leerlingen gedurende de week in de klas zullen krijgen, worden aan het begin van de week ook met de ouders en verzorgers gedeeld door de leerkracht. Aan het einde van de week ontvangen alle ouders en verzorgers een uitgebreide terugkoppeling van de belangrijkste inzichten uit de klas, zodat we samen kunnen werken aan de (online) weerbaarheid van onze leerlingen. Iedereen ontvangt in de aanloop naar de themaweek nog verdere instructies via Parro.

We kijken uit naar een fantastische week van de lentekriebels.

Via link kom je direct bij de meest recente jaarkalender, waarop alle belangrijke data staan voor dit schooljaar.

P.S. Als je vragen hebt, dan kun je altijd even een afspraak met ons maken. Wij maken graag tijd voor je.